Життя можливе в умовах, відмінних від земних

Суперземля в уяві художника.Суперземля в уяві художника. Credit: NASA Ames / JPL-Caltech / T. Pyle.Незважаючи на те, що сьогодні немає відомих кам'янистих екзопланет, оточених атмосферою з переважанням водню, вчені змогли розкрити їх потенціал до розвитку життя.

Отримані в лабораторії результати припускають, що мікроорганізми здатні виживати і розмножуватися в атмосфері, що на 100% складається з водню, а життя потенційно може процвітати в набагато більш широкому розмаїтті екзопланетних середовищ, ніж вважалося раніше.

Дослідження, яке описує це відкриття, представлено в популярному астрономічному журналі «Nature Astronomy».

«У нас не так багато позасонячних світів, на яких ми зможемо шукати життя навіть з наступним поколінням телескопів, тому необхідно розглянути всі можливі варіанти, і екзопланети з водневою атмосферою тепер стали одними з кандидатів», – розповіла Сара Сігер, провідний автор дослідження з Массачусетського технологічного інституту (США).

Моделі передбачають, що кам'янисті екзопланети більші і масивніші за Землю здатні утримувати велику кількість водню в своїй атмосфері. Такі оболонки, ймовірно, будуть досить протяжними і помітними для телескопів, завдяки чому їх легше виявити і детально вивчити. Однак до сих пір атмосфери з переважанням водню вважалися несприятливими для життя, але пов'язано це, в першу чергу, з відсутністю детальних досліджень в цій області.

Концепт космічного телескопа NASA «James Webb».Концепт космічного телескопа NASA «James Webb». Credit: NASA.Сара Сігер та її колеги провели лабораторні експерименти по вирощуванню кишкової палички і дріжджів, які є представниками прокаріотних і еукаріотних мікроорганізмів відповідно.

Вчені піддали культури впливу 100-відсоткової водневої атмосфери і виявили, що обидва організми можуть нормально розмножуватися, хоча і з меншою швидкістю, ніж в звичних умовах.

«Ми побачили, що життя може рости і процвітати в інших типах атмосфер, хоча і трохи повільніше. Так кишкова паличка розмножується приблизно в два рази повільніше, а дріжджі – в 2,5 рази. Це пояснюється нестачею кисню», – зазначила Сара Сігер.

Мікроорганізми, такі як кишкова паличка, виробляють велику різноманітність газів, включаючи потенційні біосигнатурні, які можуть накопичуватися в значних кількостях і в кінцевому підсумку стати доступними для телескопів.

«Моя мета – знайти ознаки життя на екзопланетах. І я не хотіла б втратити щось через те, що не розглянула один з можливих варіантів. Тепер, коли я і мої колеги будемо подавати заявку на наглядовий час телескопів наступного покоління, таких як «James Webb» і «Extremely Large Telescope», ми зможемо вказати на те, що воднева атмосфера не повинна заважати розвитку життя або вбивати його», – заявила Сара Сігер.

Переглядів: 73 | | Теги: екзопланети