За орбітою Юпітера виявлена популяція міжзоряних об'єктів

Художнє уявлення Оумуамуа, першого відкритого міжзоряного об'єкта.Художнє уявлення Оумуамуа, першого відкритого міжзоряного об'єкта в Сонячній системі. Credit: ESA / Hubble, NASA, ESO, M. Kornmesser.Міжнародна команда астрономів ідентифікувала популяцію з 19-ти міжзоряних астероїдів, які в далекому минулому були захоплені Сонцем у тих зірок, що проходили повз нього. Всі вони відносяться до сімейства Кентаври і розташовуються між орбітами Юпітера і Нептуна.

Про дивовижну знахідку повідомляється в журналі «Monthly Notices of the Royal Astronomical Society».

«Близьке розташування зірок в колисці, в якій формувалося Сонце, призводило до постійних гравітаційних взаємодій між системами, які розвивалися, що дозволяло їм обмінюватися астероїдами і іншими об'єктами», – розповіла Фаті Намуні, провідний автор дослідження з Обсерваторії Лазурного берега (Франція).

Перший міжзоряний відвідувач – астероїд, відомий як Оумаумуа, був виявлений у 2017-му році, проте він був помічений в момент «вторгнення» в Сонячну систему. Навпаки, знову ідентифікована група, на думку астрономів, знаходиться у володінні Сонця майже з моменту його народження, тобто приблизно 4,5 мільярда років. Щоб з'ясувати це, автори дослідження провели чисельне моделювання, відмотавши час назад до найраніших днів Сонячної системи, яке дозволило їм побачити, де астероїди були розташовані в той час.

Ілюстрація орбіти міжзоряного астероїда.Ілюстрація орбіти міжзоряного астероїда з виявленої групи 4,5 мільярда років тому щодо протопланетного диска. Об'єкт обертається навколо Сонця далеко від диска і в площині, перпендикулярній йому. Credit: NASA, F. Namouni and M. H. M. Morais.«Тоді астероїди оберталися навколо Сонця у віддаленій області за межами протопланетного диска, а також рухалися перпендикулярно до площини орбіти наших планет і інших знайомих об'єктів. Це вказує на те, що спочатку популяція не належала до нашої Сонячної системи, але в якийсь момент була захоплена з міжзоряного середовища», – пояснили автори дослідження.

Відкриття цілої популяції астероїдів міжзоряного походження є важливим кроком в розумінні фізико-хімічних подібностей і відмінностей між об'єктами, народженими в Сонячній системі і за її межами.

Докладне вивчення цієї групи, на думку авторів дослідження, в майбутньому надасть важливі дані про раннє Сонце, про те, як відбувається захоплення міжзоряних об'єктів, а також про роль міжзоряної речовини у хімічному збагаченні Сонячної системи, її формуванні та еволюції.

Переглядів: 84 | | Теги: астероїди