Виявлена наймолодша галактика сучасного Всесвіту

Зображення юної галактики HSC J1631 + 4426.Зображення юної галактики HSC J1631 + 4426, виявленої за допомогою телескопа «Subaru». Вона побила рекорд по низькому вмісту кисню. Credit: NAOJ / Kojima et al.Результати, досягнуті завдяки об'єднанню великих даних, отриманих за допомогою телескопа «Subaru», і машинного навчання, дозволили виявити галактику з надзвичайно низьким вмістом кисню, рівним 1,6 відсотка від сонячного, що побило попередній рекорд. Виміряний параметр показує, що більшість зірок в ній утворилося зовсім недавно.

Щоб зрозуміти еволюцію галактик, астрономи повинні вивчати їх на різних стадіях життєвого циклу. Більшість галактик у сучасному Всесвіті є «зрілими», але стандартна космологія передбачає, що все ще зберігаються шанси на виявлення зоряних домів на ранніх стадіях формування. Оскільки такі галактики зустрічаються рідко, міжнародна дослідницька група звернулася до даних широкого огляду телескопа «Subaru».

«Щоб знайти дуже слабкі, рідкісні галактики, необхідні глибокі, широкі дані, отримані за допомогою телескопа Subaru», – підкреслює керівник дослідницької групи доктор Такаші Кодзіма.

Однак спостереження телескопа включають до 40 мільйонів об'єктів, що значно ускладнює їх аналіз. Тому вчені розробили новий метод машинного навчання, щоб знайти юні галактики у величезному наборі даних. Навчивши комп'ютерну модель розрізняти кольори галактик, передбачені теоретичними симуляціями, вони отримали вибірку об'єктів, що проходять через ранню стадію еволюції.

Телескоп «Subaru».Телескоп «Subaru». Credit: National Astronomical Observatory of JapanДодатково вивчивши 27 кандидатів, що увійшли в результати нейронної мережі, вони виявили, що галактика HSC J1631 + 4426, розташована на відстані 430 мільйонів світлових років в сузір'ї Геркулеса, має вміст кисню всього 1,6 відсотка від сонячного, що стало найнижчим значенням за всю історію галактичного вивчення. Виміряний вміст кисню поряд з мінімальною масою галактики показує, що більшість зірок в ній утворилося зовсім недавно. Іншими словами, вона дійсно знаходиться на ранній стадії еволюції.

«Що дивно, так це те, що зоряна маса галактики HSC J1631 + 4426 дуже мала, 800 тисяч сонячних мас. Вона становить всього близько 1/100 000 маси Чумацького Шляху, що можна порівняти із зоряними скупченнями нашої Галактики», – повідомляють дослідники.

Відповідно до стандартної космологічної моделі, в сучасному Всесвіті все ще народжуються нові галактики. Відкриття HSC J1631 + 4426 підтверджує цю картину, і ми можемо засвідчити новонароджену галактику в новітню епоху космічної історії.

«Стандартна космологія передбачає, що щільність матерії Всесвіту швидко падає за рахунок її прискореного розширення. У майбутньому матерія не зможе збиратися під дією гравітації, і нові галактики перестануть виникати. Таким чином, юна HSC J1631 + 4426 може виявитися галактикою останнього покоління», – додали автори дослідження.

Переглядів: 35 | | Теги: Всесвіт, галактики