В 11 світлових роках від Землі відкрито дві екзопланети

Система червоного карлика Gliese 887.Система червоного карлика Gliese 887 в уяві художника. Credit: Mark Garlick.В рамках проекту з пошуку екзопланет «RedDots» астрономи відкрили дві суперземлі на орбіті червоного карлика, розташованого всього в 11-ти світлових роках від нас. Обидва позасонячних світи лежать за межами «населеної зони», проте, завдяки відносному спокою їх зірки, вони, можливо, зберегли свої досить великі атмосфери і потенційно можуть підтримувати життя.

Всі результати цього дослідження були представлені в журналі «Science».

«Ці екзопланети в майбутньому нададуть нам унікальні можливості для більш детальних досліджень, включаючи пошук життя поза межами Сонячної системи», – розповідає Сандра Джеферс, провідний автор дослідження з Геттінгенського університету (Німеччина).

Екзопланети, які отримали позначення Gliese 887b і Gliese 887c, відкриті методом радіальних швидкостей в ході спостереження на спектрографі HARPS за червоним карликом Gliese 887, який вдвічі холодніше і менше за наше Сонце. Gliese 887b приблизно у 4,2 рази перевершує за розміром Землю, а Gliese 887c – у 7,6 рази. Рік на екзопланетах триває 9,3 і 21,8 земного дня відповідно.

«В рамках дослідження нам вдалося виявити ще два цікаві факти про Gliese 887. По-перше, на поверхні червоного карлика дуже мало плям, на відміну від Сонця. Якби Gliese 887 був так само активний, як наша зірка, цілком ймовірно, що сильний зоряний вітер вже зруйнував би атмосфери Gliese 887b і Gliese 887c. Це означає, що відкриті нові світи можуть зберігати свої оболонки і потенційно підтримувати життя. По-друге, яскравість Gliese 887 практично постійна, тому в майбутньому нам буде відносно легко виявити атмосферу у суперземель в її системі, що робить їх однією з головних цілей космічного телескопа NASA «James Webb», – додали автори дослідження.

Астрономи відзначають, що в даних спостереження є натяки на присутність в системі ще одного позасонячного світу, розташованого далі від зірки на 50-денній орбіті, проте для його підтвердження потрібно більше спостережень.

Переглядів: 35 | | Теги: екзопланети