Вчені зазирнули в атмосферу «ультрагарячого Юпітера»

Планета MASCARA-2 b в поданні художника.Планета MASCARA-2 b в поданні художника. Credit: Sam Cabot.У 2017-му році астрономи виявили велику екзопланету в системі зірки спектрального класу А, розташованої на відстані близько 456-ти світлових років від Сонця. Об'єкт отримав позначення MASCARA-2 b. По діаметру він приблизно у 1,8 разів перевершує Юпітер, а по масі – в 3,5 рази.

Орбіта MASCARA-2 b проходить на відстані всього 7-ми мільйонів кілометрів від поверхні центральної зірки. Тому атмосфера планети розігріта виключно сильно. Розрахунки показують, що температура її денного боку перевищує 1700 ° C. Астрономи відносять подібні тіла до категорії «ультрагарячих юпітерів».

Оскільки екзопланета MASCARA-2 b є транзитним об'єктом, це дозволяє «заглянути» в її атмосферу: вивчивши спектр зоряного світла, що пройшов через неї, можна визначити, які хімічні елементи в ній містяться.

Схема вивчення атмосфер транзитних екзопланет.Схема вивчення атмосфер транзитних екзопланет. Credit: Yale University.Команда вчених з Єльського університету скористалася цією можливістю. Для цього вони вдалися до допомоги спектрографа EXPRES, встановленого на 4,3-метровому телескопі LDT обсерваторії Лоуелла.

Спектральний аналіз підтвердив результати попередніх спостережень, що виявили в атмосфері MASCARA-2 b пари заліза і натрію. Також астрономам вдалося виявити нові елементи, в числі яких – магній і хром. Крім того, характер спектральних ліній вказує на сильні вітри, які дують між денною і нічною півкулями екзопланети.

Результати дослідження вже опубліковані в журналі «Astronomy and Astrophysics».

Переглядів: 62 | | Теги: екзопланети