Вчені виявили воду в атмосфері екзопланети HAT-P-26b

Наявність водяної пари у атмосферіЦя ілюстрація показує наявність водяної пари у атмосфері "гарячого нептуна". Credit: NASA.Екзопланета HAT-Р-26b відноситься до класу «гарячих нептунів». Вона віддалена від нас приблизно на 437 світлових років. Один оберт навколо своєї батьківської зірки (HAT-P-26) цей далекий космічний об'єкт здійснює за 4,23 дня. Екзопланета має відносно низьку силу тяжіння, завдяки чому вчені можуть краще вивчити характеристики її атмосфери.

«Тим не менш, ми ще дуже мало знаємо про газовий шар навколо цього далекого чужого світу», – зазначив Кевін Б. Стівенсон, керівник групи дослідників.

У дослідженні, покликаному визначити склад атмосфери HAT-P-26b і знайти в ній сліди водяної пари, вчені використовували дані, отримані космічним телескопом «Спітцер», а також спектрографом 3C (LDSS-3C) обсерваторії Лас-Кампанас у Чилі.

Дослідники відстежували транзит HAT-P-26b за допомогою LDSS-3C протягом майже п'яти годин, використовуючи техніку мультиоб'єктів, спеціально розроблену для дослідження атмосфер екзопланет. Вони отримали 502 кадри з 20-секундним інтервалом. Завдяки «Спітцеру» вчені також спостерігали два транзити екзопланети у квітні і вересні 2013-го року. Тоді спостереження тривали близько 4,5 годин, в результаті чого було отримано 8128 кадрів.

Завдяки проведеним спостереженням Стівенсон і його колеги виявили докази присутності води в атмосфері HAT-P-26b. Вони також виявили хмару газу навколо екзопланети, яка володіє високим вмістом металів. Проте, ця хмара цілком може бути частиною атмосфери зірки HAT-P-26.

«У атмосфері екзопланети HAT-P-26b, яка більше нашого Нептуна, ми знайшли попередні свідчення наявності води і відсутність калію. Ми вважаємо, що HAT-P-26b, швидше за все, оточена хмарою, що має високий показник металічності», – відзначили дослідники у своїй статті.

Вчені відзначають, що поширеність хмар і димок у атмосферах екзопланет є одним з основних невирішених питань на сьогоднішній день. Температура і сила тяжіння, як вважають дослідники, грають важливу роль у формуванні хмар і димок. Проте, необхідно отримати ще багато даних, перш ніж дослідники зможуть зрозуміти цей механізм.

Переглядів: 41 | | Теги: екзопланети