В системі зірки WASP-148 виявлено два газових гіганта

Планетна система WASP-148.Планетна система WASP-148 в поданні художника. Credit: Mark A. Garlick / Institut d'astrophysique de Paris.Астрономи, що використовують телескоп SuperWASP-North обсерваторії Ла-Пальма на Канарських островах в Іспанії і спектрограф SOPHIE в Обсерваторії Верхнього Провансу у Франції, виявили дві гігантські екзопланети, які обертаються навколо карликової зірки G-типу WASP-148.

WASP-148 – це неактивна карликова зірка G-типу, що повільно обертається, яка знаходиться у 809-ти світлових роках від Землі в сузір'ї Геркулеса.

Також відома як TYC 3083-295-1 та 2MASS J16563135 + 4418095, зірка має ту ж масу і радіус, що і наше Сонце. У планетарній системі WASP-148 знаходиться як мінімум дві планети-гіганта, WASP-148b і WASP-148c.

Внутрішня планета, WASP-148b, є так званим «гарячим юпітером», який здійснює один оберт навколо своєї зірки за 8,8 дня.

Цей далекий інопланетний світ має масу приблизно у 0,3 рази більшу, ніж у нашого Юпітера, а його радіус приблизно у 0,72 рази більший юпітеріанского.

«Ми виявили цього планетного кандидата за допомогою фотометричної зйомки SuperWASP, а потім охарактеризували його за допомогою спектрографа SOPHIE», – пояснив професор Паризького інституту астрофізики Гійом Хебрар.

Вимірювання променевої швидкості, проведені астрономами, згодом дозволили виявити другу планету в системі – WASP-148c – з орбітальним періодом 34,5 дня і мінімальною масою приблизно у 0,4 рази більшою, ніж у Юпітера.

Орбіти WASP-148b і WASP-148c ексцентричні і знаходяться поблизу резонансів середнього руху 4:1.

«У той час як WASP-148b здійснює один оберт навколо своєї зірки майже за 9 днів, WASP-148c витрачає на це у чотири рази більше часу», – говорять астрономи.

Це співвідношення між їх орбітальними періодами вказує на те, що система WASP-148 близька до резонансу, що означає посилення гравітаційної взаємодії між двома планетами.

У той час як поодинокі планети не схильні до впливу інших планет, WASP-148b і WASP-148c піддаються прискоренню і уповільненню, що свідчить про їхню взаємодію.

Результати дослідження були опубліковані в журналі «Astronomy & Astrophysics».

Переглядів: 39 | | Теги: екзопланети, зірки