У зірки RZ Piscium є зоряний супутник з низькою масою

Пил, газ і сміття, що обертаються навколо зірки.Пил, газ і сміття, що обертаються навколо зірки (концепція художника). Credit: NASA/JPL-Caltech.Використовуючи Дуже Великий Телескоп (VLT) ESO, міжнародна команда астрономів виявила присутність зоряного супутника з малою масою в системі молодої змінної зірки, відомої як RZ Piscium. Нещодавно виявлений об'єкт приблизно у вісім разів менш масивний, ніж наше Сонце, і обертається навколо основної зірки на відстані близько 23-х астрономічних одиниць.

Про це повідомляється в статті, опублікованій у «Monthly Notices of the Royal Astronomical Society».

Розташований приблизно у 640 світлових роках від Землі, RZ Piscium (або скорочено RZ Psc) являє собою змінну зірку типу UX Оріона, що демонструє нерегулярні фотометричні події затемнення. Така поведінка передбачає наявність значної маси газу і пилу, що обертаються навколо зірки.

Астрономи зацікавлені у вивченні зірок з навколозоряним пилом, оскільки ці об'єкти можуть дати підказки про формування та еволюції планетних систем. Саме тому, група астрономів на чолі з Грантом М. Кеннеді з Університету Уоріка, Великобританія, використовувала інструмент SPHERE для детального дослідження RZ Psc.

Команда Кеннеді використовувала SPHERE для проведення спостережень RZ Psc з жовтня 2018-го року по серпень 2019-го року. В ході кампанії по спостереженню було виявлено супутник.

Спостереження супутника в системі зірки RZ Psc A.Спостереження супутника в системі зірки RZ Psc A. Credit: Kennedy et al., 2020.Згідно з дослідженням, зоряний супутник, що отримав позначення RZ Psc B, має масу близько 0,12 маси Сонця і віддалений від головної зірки приблизно на 23 а.о. Розрахунки були зроблені виходячи з припущення, що RZ Psc A є зіркою спектрального типу K0V, віком 20 мільйонів років, з масою близько 0,9 сонячних мас.

Намагаючись дізнатися більше про навколозоряний диск пилу в системі, астрономи виявили, що ця структура повинна обертатися навколо RZ Psc A. Автори статті пояснили, що RZ Psc B досить слабкий, тому він не може бути затемняючим об'єктом.

Крім того, дослідники припускають, що RZ Psc B і навколозоряний диск, швидше за все, знаходяться в різних орбітальних площинах. Потрібно більше спостережень за системою, щоб зрозуміти, як саме зірка-супутник взаємодіє з пилом, що обертається навколо RZ Psc A.

Переглядів: 44 | | Теги: зірки