У Сонячній системі відкрито більше ста малих планет

Художнє уявлення Планети Дев'ять. Credit: Caltech / R. Hurt (IPAC).Художнє уявлення Планети Дев'ять. Credit: Caltech/R. Hurt (IPAC).Використовуючи дані проекту «Dark Energy Survey» (DES), головною метою якого є розуміння природи темної енергії, астрономи відкрили понад сто раніше невідомих малих планет, що мешкають в «темних куточках» Сонячної системи.

Досягнутий успіх показує спроможність розробленого вченими з Пенсільванського університету (США) нового методу пошуку рухомих об'єктів серед мільярдів статичних, і відкриває шлях до виявлення не тільки транснептунових об'єктів, а й великих планет, в тому числі – невловимої Дев'ятої.

Результати дослідження представлені в журналі «The Astrophysical Journal Supplement Series».

Сьогодні Нептун є найдальшою від Сонця відомою планетою, але це не означає, що за ним нічого немає. На даний момент за межами його орбіти відкрито близько 3-х тисяч транснептунових об'єктів, що включають як астероїди, так і карликові планети, в тому числі Плутон. Крім того, астрономи не залишають надію знайти там і великі світи, яким поки вдається ховатися від наших телескопів в темряві.

І тепер, завдяки проекту DES, який протягом 6-ти років збирав дані про далекі галактики, і алгоритму, спеціально розробленому для пошуку в його даних транснептунових об'єктів, відома кількість цих малих планет збільшилася на 139 одиниць.

Плутон в природних кольорах.Плутон в природних кольорах. Знімок отриманий космічним апаратом «New Horizons» 14 липня 2015 року з відстані 35 445 км. Credit: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute/Alex Parker.Спочатку у команди астрономів було 7 мільярдів «точок», які є усіма видами астрономічних об'єктів, що потрапили в поле зору DES за 4 роки.

Першим кроком стало виключення з цього набору тих, що знаходилися в одному і тому ж місці протягом декількох ночей, так як вони, ймовірно, є зірками, галактиками, надновими та іншими явищами, що не відносяться до Сонячної системи.

В результаті, після початкової обробки даних список скоротився «всього лише» до 22-х мільйонів рухомих об'єктів. На другому етапі астрономи виключили шуми, супутники і близькі до нас астероїди, а також відстежили точки, які переміщувалися на протязі як мінімум шести ночей і, скоріш за все, є далекими рухомими тілами, що знаходяться у володінні Сонця.

Це ще більше скоротило число кандидатів в малі планети, довівши їх кількість до 400.

І на останньому етапі вчені ще кілька разів перевірили набір, що залишився, в якому достовірно вдалося ідентифікувати 316 малих планет, 139 з яких ніколи раніше не спостерігалися. Всі ці об'єкти розташовуються за орбітою Нептуна в діапазоні відстаней від 30-ти до 90 астрономічних одиниць від Сонця.

Найближчим часом дослідницька група планує застосувати новий метод до всього шестирічного набору даних DES, при цьому шукаючи більш тьмяні об'єкти.

Переглядів: 92 | | Теги: сонячна система