CHEOPS провів перші вимірювання діаметра екзопланет

Апарат CHEOPS (концепт).Апарат CHEOPS. Credit: ESA/ATG medialab.Запущений в кінці минулого року космічний телескоп CHEOPS успішно завершив тримісячну програму перевірок і калібрування апаратури. Повідомлення про це було опубліковано на офіційному сайті ESA.

Крім цього, апарат вже провів перші тестові спостереження. Їх об'єктом стала зірка HD 93396 – жовтий субгігант, розташований на відстані приблизно 320 світлових років від Землі в сузір'ї Лева. З 2016-го року астрономи виявили, що у неї є як мінімум одна екзопланета – газовий гігант KELT-11b, що перевершує за розмірами Юпітер.

В ході спостережень CHEOPS вдалося виявити викликані транзитами KELT-11b зменшення блиску зірки і визначити розміри екзопланети. Дані CHEOPS говорять про те, що діаметр об'єкта становить близько 181 600 кілометрів при похибці вимірювань в 4300 км. За словами співробітників місії, результати роботи телескопа в п'ять разів перевищують точність наземних спостережень.

Результати вимірювань CHEOPS діаметра екзопланети KELT-11b.Результати вимірювань CHEOPS діаметра екзопланети KELT-11b. Credit: ESA / Airbus / CHEOPS Mission Consortium.Вже в кінці цього місяця CHEOPS приступить до регулярних спостережень в рамках своєї наукової програми. Першими цілями телескопа стануть, імовірно, покрита лавовим океаном «суперземля» 55 Рака е, «гарячий нептун» Глізе 436 b, який втрачає свою атмосферу, а також білий карлик.

В цілому, місія CHEOPS розрахована на 3,5 року. Очікується, що новий телескоп допоможе астрономам уточнити діаметри сотень вже відомих позасонячних світів.

У поєднанні з даними спектрометричних спостережень це дасть можливість обчислити їх середні щільності і дізнатися, чи є вони кам'янистими тілами (на зразок нашої Землі), або ж в їх складі превалюють гази, і вони нагадують Юпітер або Нептун.

Переглядів: 58 | | Теги: телескопи