"Solar Orbiter" пролетить крізь хвіст зруйнованої комети

Космічний зондКосмічний зонд "Solar Orbiter" в поданні художника. Credit: ESA / ATG medialab.В кінці травня або на початку червня європейський зонд «Solar Orbiter» пройде крізь хвіст комети C/2019 Y4 (ATLAS). Про це говорять розрахунки, проведені групою британських астрономів.

C/2019 Y4 (ATLAS) була відкрита в грудні 2019-го року і виявилася довгоперіодичною кометою, яка прибула у внутрішню частину Сонячної системи з регіону, розташованого далеко за орбітою Нептуна. Передбачалося, що вона може стати дуже яскравою «хвостатою гостею» на земному небі за останні 7 років. На жаль, кометне ядро не витримало зрослого потоку випромінювання нашого світила і в квітні розпалося на безліч фрагментів.

Уламки C/2019 Y4 (ATLAS) все ще продовжують наближатися до Сонця і пройдуть перигелій 31 травня. Як показують розрахунки, приблизно у цей же час космічний апарат «Solar Orbiter» повинен буде перетнути їх іонний шлейф, що складається з електрично заряджених частинок кометних газів. Приблизно через тиждень зонд пролетить і через пиловий хвіст комети. У цей момент він буде перебувати на відстані близько 30-ти мільйонів кілометрів від її уламків.

Знімок уламків комети C/2019 Y4 (ATLAS).Знімок уламків комети C/2019 Y4 (ATLAS), зроблений телескопом "Hubble" 23 квітня 2020 року. Credit: NASA / ESA / D. Jewitt (UCLA) / Q. Ye (University of Maryland).«Solar Orbiter» призначений для досліджень Сонця. Однак деякі з його інструментів (наприклад, магнітометр, детектор заряджених частинок і аналізатор плазмових полів) могли б бути використані для вивчення характеристик кометного хвоста. Правда, це залежить від того, чи будуть зазначені інструменти активні до моменту прольоту. Справа в тому, що космічний апарат все ще перебуває в стадії введення в експлуатацію. Цей процес затягнувся через тимчасове переведення зонда в сплячий режим, що викликано карантинними заходами, які в минулому місяці були введені в Центрі управління польотами ESA у Дармштадті.

Варто зазначити, що 22 травня Solar Orbiter перетне площину орбіти іншої комети – C/2020 F8 (SWAN). Але, за словами астрономів, через занадто велику відстань ймовірність того, що йому вдасться зареєструвати хоч якісь пилові частинки її хвоста, є вкрай низькою.

Переглядів: 51 | | Теги: Solar Orbiter, Комети