Астрономи зафіксували потужні радіосигнали з космосу

Потужний радіосплеск.Ця ілюстрація демонструє потужний радіосплеск у космосі. Credit: Kristi Mickaliger / University of Manchester.Міжнародна команда вчених зафіксувала другий в історії спостережень випадок циклової передачі потужних коротких радіосигналів з космосу, які повторюються з періодичністю у 157 днів.

Короткий звіт про відкриття опубліковано на сайті Університету Манчестера (Великобританія). Йдеться про загадкові сигнали, відомі під назвою FRB. Вперше вони були виявлені у 2007-му році.

До останнього часу вважалося, що ці сигнали є не тільки короткими, але й разовими. Однак не так давно вчені проаналізували FRB 180916.J10158 + 56, який був виявлений телескопом CHIME в Канаді, і встановили, що цей сигнал повторюється кожні 16 днів.

У новому дослідженні астрономи вивчили 32 швидких радіосплесків. В результаті вони встановили, що подія, відома як FRB 121102, теж підпорядковується певному циклу. Правда, його цикл приблизно у 10 разів довше, ніж вищеописаний.

Вчені відзначають, що ця подія має досить дивні ознаки. Вона як би складається з двох «вікон». У першому з них протягом 90 днів спостерігаються радіосплески. За ним настає безшумний період спокою терміном 67 днів. Цей цикл повторюється кожні 157 днів.

Дослідники вважають, що їх відкриття дає важливу підказку для визначення походження цих загадкових швидких радіосигналів. Наявність регулярної послідовності в активності спалахів може свідчити про те, що вони пов'язані з орбітальним рухом масивної зірки, нейтронної зірки або чорної діри.

«Це захоплююче відкриття підкреслює, як мало ми знаємо про походження FRB», – говорить співавтор роботи Дункан Лорімер. «Необхідні подальші спостереження за великою кількістю FRB, щоб отримати більш чітку картину про джерела цих періодичних сигналів і встановити їх походження».

Переглядів: 38 | | Теги: Глибокий космос