Планети в системі зірки Wolf 1061 придатні для життя

Орбіти планет у системі зірки Wolf 1061.Орбіти планет у системі червоного карлика Wolf 1061. Credit: NASA.Команда астрономів виявила три екзопланети, що обертаються навколо зірки Wolf 1061, одна з яких розташовується в зоні життя. Wolf 1061 – це червоний карлик, що знаходиться на відстані близько 14-ти світлових років від Сонця у сузір'ї Змієносця.

Три екзопланети, виявлені на орбіті цієї зірки, в 1,3 – 5,2 рази більші, ніж наша Земля, відзначили у своїй заяві дослідники з університету Нового Південного Уельсу на чолі з доктором Дунканом Райтом.

«Ми виявили сильні доплерівські сигнали у даних, отриманих від зірки Wolf 1061, які вказують на наявність трьох планет: перша – 1,36 маси Землі з орбітальним періодом 4,888 року (Wolf 1061b), друга – 4,25 земної маси і орбітальним періодом 17,867 років (Wolf 1061c ), третя – 5,21 маси Землі і періодом обертання 67,274 років (Wolf 1061d)», – йдеться у статті, опублікованій в «Astrophysical Journal».

Всі планети мають досить малу масу і, отже, цілком можуть бути скелястими об'єктами. Найбільша зовнішня екзопланета, Wolf 1061d, розташовується на зовнішній межі зони, придатної для життя, у той час як менша внутрішня екзопланета, Wolf 1061b, знаходиться досить близько до своєї зірки, щоб мати можливість підтримувати життя.

«Центральна планета, Wolf1061c, розташовується в так званій зоні «золотоволоски», що дозволяє вченим зробити висновок про існування на ній рідкої води, а, можливо, навіть життя», – сказав доктор Райт, провідний автор статті.

Дункан Райт і його команда дослідників з університету Нового Південного Уельсу зробили відкриття, використовуючи дані спектрографа HARPS, встановленого на 3,6-метровому телескопі ESO.

Малі землеподобні планети, як тепер відомо, в достатку присутні в нашій галактиці. Однак більшість з них знаходяться в сотнях, а деякі і в тисячах світлових років від нас. Винятком з правила можна назвати Gliese 667Cc, що є потенційно придатною для життя екзопланетою. Вона знаходиться в сузір'ї Скорпіона більш ніж в двадцяти двох світлових роках від Землі.

Розташування планет в системі Wolf 1061 дає хороший шанс вивчити їх атмосферу в момент їх транзиту перед батьківською зіркою, що, в свою чергу, може допомогти зрозуміти – придатні вони для життя чи ні.

Переглядів: 48 | | Теги: екзопланети, зірки