Отримано нові докази занесення життя з космосу

Молода Земля в уявленні художника.Уявлення художника про бомбардування метеоритами молодої Землі. Credit: Dan Durda / Southwest Research Institute.Дослідження, проведене японськими вченими і опубліковане в журналі «Scientific Reports», показує, що падіння астероїдів у океан може мати вирішальне значення для пояснення появи основних молекул для виникниння життя на нашій планеті.

В ході лабораторних дослідів їм вдалося зафіксувати утворення амінокислот, які служать будівельними блоками для білків, і підтвердити роль метеоритів у перенесенні молекул життя на Землю і, можливо, на Марс.

«Існує два пояснення походження будівельних блоків життя: неземна доставка, наприклад, через метеорити; і ендогенне утворення. Присутність амінокислот і інших біомолекул в метеоритах вказує на перше», – пишуть автори дослідження.

У рамках дослідження вчені в лабораторній ударній установці моделювали реакції, що виникають при падінні метеорита в океан. Їх метою було зрозуміти взаємодію між вуглекислим газом, азотом, водою і залізом. В результаті, вченим вдалося зафіксувати утворення амінокислот, таких як гліцин і аланін, які є безпосередніми складовими білків і каталізують числені біологічні реакції.

Команда використовувала вуглекислий газ і азот, тому що ці гази розглядаються як два основних компоненти в атмосфері молодої Землі в період більше 4-х мільярдів років тому.

Озеро на Марсі в поданні художника.Озеро на Марсі в поданні художника. Credit: Natgeotv.«Створення органічних молекул з відновлених з'єднань, таких як метан і аміак, не складне, але, вважається, що в той час вони були другорядними компонентами у атмосфері. Виявлення утворення амінокислот з вуглекислого газу і молекулярного азоту вказує на можливість створення будівельних блоків життя з цих всюдисущих з'єднань», – пояснив Йошихіро Фурукава, співавтор дослідження з Університету Тохоку (Японія).

Гіпотеза про те, що вода колись була всюди на Марсі, також відкриває цікаві можливості для досліджень. Вуглекислий газ і азот, ймовірно, були основними складовими марсіанської атмосфери, коли існував океан. Тому спровоковане ударом утворення амінокислот також забезпечує можливе джерело життєвих компонентів на древній Червоній планеті.

«Подальші дослідження дозволять дізнатися більше про роль, яку метеорити зіграли в перенесенні більш складних біомолекул на Землю і Марс», – говорять автори дослідження.

Переглядів: 55 | | Теги: земля, марс