Оприлюднено найдетальніший знімок поверхні астероїда Рюгу

Знімок поверхні астероїда Рюгу, отриманий з висоти 5,1 км.Знімок поверхні астероїда Рюгу, отриманий з висоти 5,1 км. Credit: JAXA.У лютому 2019-го року, після декількох місяців спостережень за астероїдом Рюгу (Ryugu) з орбіти, космічний апарат Японського агентства аерокосмічних досліджень (JAXA) «Hayabusa2» скоїв односекундну посадку на його поверхню з метою забору зразків грунту для подальшої доставки їх на Землю.

У момент наближення до Рюгу камери зонда проводили безперервну зйомку астероїда, що в результаті дозволило нам розглянути його ландшафт в небаченій раніше здатності. Отримані знімки і дані, які вченим вдалося витягти з них, опубліковані в журналі «Science».

900-метровий астероїд Рюгу, що обертається навколо Сонця між орбітами нашої Землі і Марса, є типовим навколоземних астероїдом з групи Аполлона. Попередні спостереження «Hayabusa2» показали, що його поверхня покрита двома різними типами матеріалів, один з яких трохи червоніше, а інший – трохи синіше, проте причина цієї різниці в кольорі залишилася невідомою.

Знімок поверхні Рюгу, отриманий апаратом «Hayabusa2».Знімок поверхні астероїда Рюгу, отриманий космічним апаратом «Hayabusa2» прямо перед посадкою. Credit: JAXA.«Під час посадки «Hayabusa2» на Рюгу бортові камери реєстрували поверхню астероїда, оточуючу посадочний майданчик, у виняткових деталях. Їм також вдалося відстежити «уламки», викинуті з Рюгу в ході відбору проб. Використовуючи ці зображення, ми досліджували геологію і еволюцію його поверхні», – розповідають автори дослідження.

Вивчаючи знімки, вчені помітили, що в момент посадки двигуни «Hayabusa2» зруйнували поверхневий шар з темного дрібнозернистого матеріалу, який, схоже, відноситься до більш червоної групи.

«Зіставивши ці дані зі стратиграфією кратерів астероїда, ми прийшли до висновку, що почервоніння частини поверхні Рюгу було викликано коротким періодом інтенсивного нагріву під час його наближення до Сонця», – заявили автори дослідження.

Переглядів: 82 | | Теги: астероїди