Вчені виявили надгаряче гало у Чумацького Шляху

Спіральна структура Чумацького ШляхуУявлення художника про спіральну структуру Чумацького Шляху з двома основними зоряними рукавами та центральною перемичкою. Credit: NASA/JPL-Caltech/R. Hurt.Гало, що оточує нашу власну галактику Чумацький Шлях, набагато гарячіше, ніж вважали вчені, і воно, можливо, не є унікальним серед галактик. Нові результати дослідження були представлені на щорічних зборах Американського астрономічного товариства, яке пройшло на цьому тижні.

У попередній роботі дослідники з Університету штату Огайо виявили, що частина гало Чумацького Шляху – туман з пилу, газу і темної матерії, що оточує деякі галактики, – був щонайменше у 10 разів гаряче, ніж ми знали раніше.

За словами Сміти Матури, професора астрономії зі штату Огайо, це нове дослідження показало, що екстремальні температури, які дослідники виявили в первісному аналізі – до 10 мільйонів градусів Кельвіна, можливо, можна знайти в усьому ореолі.

«Ми не можемо з упевненістю сказати, що це всюди, тому що ми не проаналізували весь ореол», – говорить Матура. «Але тепер ми знаємо, що температури, які ми бачили в першому дослідженні, безумовно не є унікальними, і це дуже цікаво».

Матура сказала, що отримані результати можуть допомогти астрономам краще зрозуміти, як формується і росте Чумацький Шлях і подібні до нього галактики.

«Ми намагаємося дізнатися про елементи, які утворюють ці ореоли, і про температуру там», – сказала вона. «Знання цих речей може допомогти нам краще зрозуміти, як галактики з'єднуються з рештою Всесвіту, як вони утворилися і звідки могли з'явитися елементи».

Вивчення гало, яке є останньою сполучною ланкою між галактикою і більш широким всесвітом навколо неї, може допомогти дослідникам зрозуміти, як галактика зростає і змінюється з плином часу.

Дані, які вчені проаналізували, надійшли з космічного рентгенівського телескопа, що належить Європейському космічному агентству. Цей телескоп, званий XMM-Newton, збирає дані в рентгенівських променях, які в іншому випадку були б заблоковані атмосферою Землі. Космічний апарат зібрав ці дані зсередини Чумацького Шляху, сфокусувавши їх в одному напрямку.

«Він показав нам, що гало набагато гарячіше, ніж ми думали, але він не показав нам, чи було це так у всій галактиці, чи телескоп вловив аберацію, викликану невідомою силою, що йде з того напрямку, куди був направлений телескоп», – додала Матура.

Анджалі Гупта, астроном-дослідник зі штату Огайо, проаналізував дані з Японського рентгенівського супутникового телескопа Suzaku, який збирав спектр гало Чумацького Шляху в чотирьох різних напрямках. Цей аналіз підтвердив їх більш раннє відкриття, що гало набагато гарячіше, ніж було відомо раніше, а також показав, що інші частини гало, ймовірно, є такими ж гарячими.

Дослідники також задалися питанням, чи можуть температури, які вони виявили в гало Чумацького Шляху, бути виявлені і в інших галактиках.

Матура і Санскріті Дас, аспірант зі штату Огайо, який був співавтором попереднього дослідження про гало Чумацького Шляху, проаналізували дані з галактики, що знаходиться приблизно у 200 мільйонах світлових років від нас. Ця галактика, NGC 3221, схожа на наш Чумацький Шлях за формою і розміром. Аналіз показав, що гало, яке оточує цю галактику, приблизно так само гаряче, як і гало, що оточує Чумацький Шлях.

Матура, Дас і Гупта представили свої висновки в окремих виступах на щорічних зборах Американського астрономічного товариства.

Переглядів: 53 | | Теги: Чумацький шлях, галактики