На Венері виявлено 37 активних вулканів

Вулканічні структури на Венері.Карта розподілу активних (відзначені червоним) і неактивних (відзначені білим) вулканічних структур на Венері. Credit: Anna Gülcher.У недавньому випуску журналу «Nature Geoscience» була опублікована стаття міжнародного колективу астрономів. Вона присвячена вулканізму на Венері. Автори публікації стверджують, що їм вдалося виявити майже чотири десятки діючих вулканічних структур на поверхні другої від Сонця планети.

Венера володіє набагато молодшою поверхнею, ніж інші кам'янисті планети Сонячної системи. Вважається, що це наслідки глобального катаклізму, який стався приблизно 500 мільйонів років тому. В ході тієї події поверхня планети була практично повністю залита потоками лави, що призвело до її повного «оновлення».

Що стосується сучасної вулканічної активності на Венері, то у астрономів немає єдиної точки зору з цього питання. Деякі вчені вважають, що після глобального «оновлення» надра планети досить охололи, а кора стала такою міцною, і тепер речовина з глибин більше не може пробитися на поверхню.

Радарні зображення вулканічних структур на поверхні Венери.Радарні зображення вулканічних структур на поверхні Венери. Credit: NASA / JPL.Відповідно до протилежної точки зору, на Венері все ще йдуть виверження. На це вказують видимі зміни у складі її атмосфери і результати радарної зйомки деяких вулканів.

Група вчених зі Швейцарії та США задалася метою вирішити цю загадку. Вчені вдалися до допомоги комп'ютерного моделювання. Їм вдалося створити симуляцію появи вінців – кільцеподібних структур на венеріанській поверхні, звідки колись вивергалися потоки гарячого матеріалу.

Дослідження допомогло виявити особливості, властиві тільки вінцям, які недавно вивергалися. Потім астрономи порівняли результати моделювання з реальними радарними зображеннями і виявили збіги, що свідчать про триваючу геологічну активність. За словами дослідників, їм вдалося ідентифікувати, щонайменше, 37 вулканічних структур які або активні прямо зараз, або були дуже активні в зовсім недавньому минулому.

За матеріалами: phys.org