Метеорити перевернули уявлення про ранню історію Марса

Озеро на Марсі в поданні художника. Credit: Natgeotv.Уявне озеро на Марсі. Credit: Natgeotv.Мантія Марса може містити безліч різних резервуарів пов'язаної мінералами води, що збереглися з ранньої історії планети, заявляють вчені в дослідженні, представленому в журналі «Nature Geoscience».

Отримані дані дозволяють припустити, що марсіанська мантія має різноманітний хімічний склад і, можливо, не була сформована з глобального магматичного океану, попри те що вважалося раніше.

«Ізотопний склад водню на Марсі дає уявлення про водні резервуари на планеті. Існуючі моделі формування припускають, що його мантія має однорідний ізотопний склад водню. Однак різні ізотопні склади марсіанських порід і атмосфери ускладнили початкові моделі і ідентифікацію різних водних резервуарів близько до поверхні Марса і в його надрах», – пишуть автори дослідження.

Джессіка Барнс, доцент кафедри планетарних наук з Університету Арізони (США), і її колеги проаналізували ізотопний склад водню в мінералах з двох метеоритів – Black Beauty і Allan Hills 84001, що складаються з марсіанської кори і які взаємодіяли з водою приблизно 3,9 і 1,5 мільярди років тому відповідно.

Фотографія русла марсіанської річки, яке збереглося.Фотографія русла марсіанської річки, що збереглося, в штучних кольорах, які характеризують топографію рельєфу: синій - низовини, жовтий - височини. Credit: NASA/JPL/Univ.Arizona/UChicago.«Це дозволило нам сформувати уявлення про те, як виглядала кора Марса протягом декількох мільярдів років», – розповіла Джесіка Барнс.

Автори виявили, що обидва метеорита мають подібний ізотопний склад водню, який також аналогічний пізнішому матеріалу з кори Червоної планети, що, здавалося б, вказує на однорідність складу води протягом останніх 3,9 мільярда років. Проте, порівнявши зразки з даними від інших марсіанських метеоритів, вони встановили, що мантія Марса містить щонайменше два резервуари пов'язаної мінералами води, які мають різні ізотопні склади водню.

«Ці два різних джерела води в глибинах Марса могли б розповісти нам про різні види планетезималей, що злилися в результаті в кам'янисті планети внутрішньої Сонячної системи. Цей контекст також важливий для розуміння минулого населеності і астробіології Марса», – заявили дослідники.

Автори припускають, що різний склад цих резервуарів пов'язаний з тим, що Марс, можливо, не був гомогенізований глобальним океаном магми після його формування, як припускали попередні дослідження.

Переглядів: 84 | | Теги: марс