Відкрито космічне «вогняне кільце» віком 11 мільярдів років

Галактика R5519.Збірне зображення кільцевої галактики R5519, отримане з одноколірних знімків космічного телескопа «Hubble». Credit: Tiantian Yuan / Hubble Space Telescope.Дует наземного і космічного телескопів дозволив астрономам відкрити галактику рідкісного типу віком близько 11-ти мільярдів років, яка має масу Чумацького Шляху, але при цьому нагадує гігантський пончик. Діаметр «отвору» в її центрі приблизно у 2 мільярди разів більше відстані між Землею і Сонцем. Дослідження, яке описує дивовижну знахідку, представлено в журналі «Nature Astronomy».

«Це дуже цікавий об'єкт. Галактика R5519 виробляє зірки в 50 разів швидше Чумацького Шляху! Велика частина цієї діяльності відбувається в її кільці. Так що, це дійсно кільце вогню», – розповідає Тіантіан Юань, провідний автор дослідження з австралійського Центру ASTRO 3D.

Художнє уявлення кільцеподібної галактики R5519.Художнє уявлення кільцеподібної галактики R5519. Credit: James Josephides, Swinburne Astronomy Productions.Щоб ідентифікувати незвичайну структуру, астрономи використовували спектроскопічні дані, зібрані обсерваторією «Keck» на Гавайських островах, і зображення космічного телескопа «Hubble». В результаті R5519 була віднесена до типу кільцеподібних галактик, сформованих в процесі галактичних зіткнень, що робить її першою з коли-небудь виявлених у ранньому Всесвіті.

Варто відзначити, що у локальному Всесвіті кільцеподібні галактики, народжені від зіткнень, зустрічаються у 1000 разів рідше, ніж їх аналоги, що виникли при накопиченні міжгалактичного газу.

Незвичайна знахідка проливає світло і на історію спіральних галактик: утворення кільцеподібних структур через зіткнення вимагає наявності тонкого диска в «галактиці-жертві», а сам тонкий диск є визначальним компонентом спіральних галактик, оскільки до його формування вони перебували у хаотичному стані.

Натисніть на зображення, щоб подивитися анімацію утворення кільцеподібної галактики в результаті зіткнення. Credit: James Josephides, Swinburne Astronomy Productions.«Вивчення R5519 допоможе визначити, коли почали свій розвиток спіральні галактики. Крім того, уточнення щільності числа кільцеподібних галактик у часі може бути використано для накладення обмежень на моделі формування та еволюції подібних стурктур», – пишуть автори дослідження.

«У випадку даної кільцеподібної структури ми озираємося назад на 11 мільярдів років, у ті часи, коли тонкі диски тільки починали виникати. Для порівняння, тонкий диск нашої Галактики почав збиратися лише близько 9-ти мільярдів років тому. Це відкриття вказує на те, що «збірка» дисків у галактиках спірального типу відбувалася на протязі більш тривалого часу, ніж вважалося раніше», – говорять дослідники.

Переглядів: 55 | | Теги: галактики