"Хаббл" досліджує тінь протопланетного диска зірки HBC 672

Туманність Змії.На цьому зображенні "Хаббла" показана туманність Змії, зоряний розплідник, що знаходиться на відстані 1300 світлових років від Землі. Credit: NASA / ESA / STScI.Астрономи, які використовують космічний телескоп «Хаббл» (НАСА/ЄКА), отримали вражаючі знімки протопланетного диска зірки HBC 672, що відкидає величезну тінь на більш віддалену хмару в тій же області зореутворення.

Зірка HBC 672 знаходиться в туманності, що отримала назву туманність Змії, на відстані близько 1300 світлових років від нашої Землі.

Цей диск відкидає величезну тінь на більш віддалену хмару в області зореутворення подібно мусі, що літає перед ліхтариком і відкидає свою тінь на стіну.

«У вас є зірка, яка оточена диском, і диск не схожий на кільця Сатурна – він не плаский, а викривляється планетою», – сказав доктор Клаус Понтоппідан, один із дослідників.

Тінь просто величезна, вона приблизно у 200 разів більше, ніж діаметр нашої Сонячної системи. Тому, світлу потрібно близько 45-ти днів, щоб дійти від зірки до найближчого краю тіні.

Астрономи підрахували, що планета, яка викривляє диск, робить один оберт навколо HBC 672 приблизно за 180 днів. За їхніми оцінками, вона знаходиться приблизно на такій же відстані від своєї зірки, як і Земля від Сонця.

Результати цього дослідження будуть опубліковані у журналі «Astrophysical Journal».

Переглядів: 29 | | Теги: новини хаббла, зірки