Дані "Хаббла" розповіли про зірки III популяції

Погляд "Хаббла" на скупчення галактик MACSJ0416. Credit: NASA, ESA, and M. Montes (University of New South Wales, Sydney, Australia).Команда астрономів на чолі з Раханою Бхатавдекар з Європейського космічного агентства (ESA) використовувала дані спостережень телескопа Hubble для пошуку зірок у ранньому Всесвіті. Результати дослідження показали, що галактики утворилися набагато раніше, ніж вважалося до цих пір.

Короткий звіт про відкриття опубліковано на сайті ESA. Крім даних космічного телескопа Хаббл, що мали першочергове значення, також були використані дані космічного телескопа Spitzer і наземного Дуже Великого Телескопа (VLT) Європейської південної обсерваторії.

Завданням вчених було виявлення так званих зірок популяції III. Так теоретики називають зірки, які утворилися на ранній стадії існування Всесвіту. Вважається, що це перше покоління зірок, створене з первинного матеріалу, який виник у результаті Великого Вибуху.

Отже, скоріше за все, ці зірки були «зроблені» виключно з водню, гелію і літію – єдиних елементів, які існували до того, як процеси в ядрах цих зірок могли створити більш важкі елементи, такі як кисень, азот, вуглець і залізо.

Відштовхуючись від цього принципу, вчені розробили нову техніку. Вона дозволяє видаляти світло яскравих галактик, що знаходяться на передньому плані гравітаційних лінз. Для використання цієї техніки ідеально підійшли інструменти телескопа Hubble.

Завдяки йому вчені буквально зуміли заглянути в інтервал часу від 500 мільйонів до одного мільярда років, що минули з моменту Великого Вибуху. Саме там дослідники припускали виявити зірки популяції III, але ніяких свідчень їх існування не знайшли.

Однак це не означає, що вони не існують. Результати дослідження говорять про те, що галактики повинні були утворитися набагато раніше, ніж досі припускали астрономи. Крім того, ймовірно, поява перших зірок у Всесвіті теж відбулася набагато раніше, ніж передбачає теорія.

Причому сталося це в той часовий інтервал, в який поки не в змозі заглянути сучасні технології. Ось і телескопу Хаббл це виявилося не під силу. Проте, в ESA результати дослідження назвали дивною знахідкою телескопа Hubble, зробленою в ранньому Всесвіті.

Переглядів: 46 | | Теги: Всесвіт, зірки