Більшість зірок у Всесвіті володіють сильними магнітними полями

Порівняльні розміри зірок.Зліва направо: червоний карлик (0,1 маси Сонця), Сонце і блакитний гігант (8 мас Сонця) на тлі наймасивнішої відомої зірки у Всесвіті - R136a1 (близько 300 сонячних мас). Credit: ESO/M. Kornmesser.Міжнародна група астрономів на чолі з дослідниками з університету Сіднея виявила, що сильні магнітні поля зірок – це досить поширене явище, а не навпаки, як вважалося раніше.

Нове дослідження суттєво вплине на наше розуміння процесу розвитку зірок. Використовуючи дані, отримані в ході роботи місії «Кеплер» (НАСА), вчені виявили, що зірки, які в півтора-два рази масивніше, ніж Сонце, мають в десятки разів потужніші внутрішні магнітні поля, що є важливим аспектом, який впливає на розвиток і подальшу долю зірок, а також на формування життя на екзопланетах.

«Це надзвичайно цікаве, і досить несподіване відкриття», – говорить провідний дослідник, доцент астрофізики Денніс Стелло (Dennis Stello) з Університету Сіднея.

Раніше астрономи вважали, що тільки близько 5% зірок мають сильні магнітні поля. Такі цифри розглядалися як незначні в нашому спільному розумінні еволюції зірок. Нова робота ясно показує, що попередні моделі потребують перегляду.

У попередніх дослідженнях було встановлено, що дані про зоряні коливання, які формуються всередині цих об'єктів, можуть бути застосовані для визначення наявності або відсутності сильних магнітних полів. У новій роботі ці дані використовувалися при вивченні вибірки, що складається більш ніж з 700 так званих червоних гігантів.

«Завдяки такій кількості вивчених зірок, ми змогли зробити висновок про те, що потужні магнітні поля досить сильно поширені серед зірок, маса яких в півтора-два рази більше сонячної», – пояснив доцент Стелло.

Використовуючи нову техніку, відому як метод астеросейсмологіі, астрономи можуть судити про наявність дуже сильного магнітного поля поблизу ядра зірки. Це важливо, тому що магнітні поля можуть змінювати фізичні процеси, що відбуваються у ядрі, в тому числі – швидкості обертання, які впливають на те, з якою швидкістю зірки старіють.

Тепер залишилося розробити теоретичні моделі, які пояснили б – чому такі магнітні поля настільки поширені у Всесвіті.

Переглядів: 63 | | Теги: зірки