Біля близької до нас молодої зірки відкрита планета

Екзопланета AU Mic b.Екзопланета AU Mic b в поданні художника. Credit: NASA's Goddard Space Flight Center / Chris Smith (USRA).Використовуючи дані космічних і наземних телескопів, астрономи виявили в системі молодої зірки AU Microscopii екзопланету, яку можна порівняти за розміром з Нептуном. Вона розташовується на відстані всього 31,9 світлового року від нас і стане унікальною природною лабораторією з вивчення процесів утворення планет і їх атмосфер, а також взаємодії молодих світів з газопиловим диском, в якому вони формувалися. Дослідження, яке описує це захоплююче відкриття, представлено в журналі «Nature».

Зірка AU Microscopii є червоним карликом, маса якого вдвічі менше за сонячну. Її вік оцінюється всього в 20 – 30 мільйонів років, що робить AU Microscopii «немовлям» в порівнянні з нашим Сонцем, яке як мінімум в 150 разів старіше.

Червоний карлик AU Microscopii.Червоний карлик AU Microscopii в поданні художника. Credit: NASA's Goddard Space Flight Center / Chris Smith (USRA).Перші натяки на існування планети в системі AU Microscopii були знайдені в даних космічного телескопа NASA «Transiting Exoplanet Survey Satellite» (TESS), який зафіксував два транзити по диску зірки. Подальший аналіз спостережень за червоним карликом з космічною обсерваторією NASA «Spitzer» і декількома наземними телескопами підтвердив існування позасонячного світу, що отримав позначення AU Mic b, а також допоміг уточнити його параметри.

Виявилося, що знайдена екзопланета має масу не більшу 58-ми земних мас, за розміром вона в 3,9 рази перевершує Землю, а один рік на ній триває всього 8,5 земних дня.

«Ми думаємо, що екзопланета AU Mic b сформувалася далеко від своєї зірки і мігрувала всередину системи на свою поточну орбіту. Можливо, це пов'язано з її гравітаційною взаємодією з іншими, поки не відкритими планетами в цій системі, або з диском з газу і пилу, який все ще оточує молодого червоного карлика», – вважають автори дослідження.

Переглядів: 36 | | Теги: екзопланети, зірки