Астрономи знайшли надяскравий рентгенівський пульсар

Велика і Мала Магелланові Хмари.Велика і Мала Магелланові Хмари виглядають як яскраві плями на південному небі. Ці дві іррегулярні карликові галактики разом з нашим Чумацьким Шляхом належать до так званої Локальної групи галактик. Credit: ESO/S. Brunier.Астрономи, що використовують космічну обсерваторію AstroSat (ISRO), виявили дуже рідкісне ультрафіолетове джерело рентгенівського випромінювання в Магеллановому мосту – «нитці» газу, пилу і зірок довжиною у 43 000 світлових років, яка простягається від Великої Магелланової Хмари до Малої Магелланової Хмари – двох карликових супутників нашої галактики Чумацький Шлях.

Джерела ультрафіолетового випромінювання виглядають як окремі точки на небі, але їх яскравість порівнянна з цілими галактиками.

«Загальноприйнята теорія полягає в тому, що ці об'єкти є аккреційними дисками, які світяться навколо чорних дір», – сказав провідний автор дослідження доктор Амар Део Чандра, астроном Центру передових технологій в галузі космічних наук Індії в Індійському інституті Науки, Освіти і Дослідження Калькутти.

Однак недавні відкриття пульсацій цих об'єктів дозволяють припустити, що насправді вони можуть виявитися нейтронними зірками.

Рентгенівський пульсар.Рентгенівський пульсар в поданні художника. Credit: NASA/JPL-Caltech.Відомий як RX J0209.6-7427, пульсар був вперше виявлений під час 6-місячного спалаху у 1993-му році.

Доктор Чандра і його колеги спостерігали об'єкт за допомогою космічного рентгенівського телескопа «AstroSat». Дослідники виявили широкосмугові рентгенівські пульсації від RX J0209.6-7427 під час одного зі спалахів у листопаді 2019-го року.

Вони підтвердили, що пульсар знаходиться в Магеллановому мосту в околицях Малої Магелланової Хмари і має період обертання 9,28 секунди. За словами команди, RX J0209.6-7427 є другим найближчим джерелом рентгенівського випромінювання, відомим на сьогоднішній день, і лише восьмим таким об'єктом з коли-небудь виявлених.

Таким чином, може виявитися, що значна частина ультрафіолетових джерел рентгенівського випромінювання насправді є нейтронними зірками, а не чорними дірами, як вважалося раніше.

Переглядів: 47 | | Теги: пульсари, галактики