Астрономи вже виявили понад 4200 екзопланет

Система Кеплер-69 і Сонячна система.Система Кеплер-69 і Сонячна система. Діаграма порівнює планети внутрішньої Сонячної системи з Кеплером-69, двопланетною системою, що знаходиться приблизно у 2700 світлових роках від Землі в сузір’ї Лебедя. Дві планети Кеплера-69 обертаються навколо зірки, яка належить до того ж класу, що і наше Сонце. Кеплер-69с на 70 відсотків більший за нашу Землю. Астрономи не впевнені у складі Кеплера-69с, але його орбітальний період у 242 дні нагадує сусідню планету Венеру. Планета Кеплер-69b трохи більше ніж вдвічі перевершує Землю за розміром і обертається навколо своєї зірки за 13 днів. Credit: NASA Ames / JPL-Caltech.На жаль, можливості людства у всесвітніх масштабах дуже обмежені, і єдине, що нам залишається робити, так це спостерігати. Однак людська цікавість так само безмежна, як і Всесвіт, що дозволило нам дізнатися про безліч космічних об'єктів. Але сьогодні ми поговоримо тільки про екзопланети.

Що ж таке екзопланета? Екзопланетою називають будь-яку планету, яка знаходиться поза нашою Сонячною системою. Протягом довгого часу виявлення планет поза Сонячною системою було досить складним завданням, оскільки вони лише відбивають світло, а не випромінюють його, як це роблять зірки. Саме з цієї причини планети одні з найбільш непомітних в телескоп космічних об'єктів.

У наш час завдання виявлення екзопланет істотно полегшилося завдяки новим науковим методам, що часто працюють на межі своїх сил і можливостей.

На сьогоднішній день вже виявлено понад 4200 екзопланет і понад тисячу кандидатів на це звання. Вони знаходяться у 3152-х зоряних системах, з яких 697 складаються більш, ніж з однієї планети.

Навколо зірки TRAPPIST-1 обертається сім планет.Ця художня концепція з'явилася 23 лютого 2017 року на обкладинці журналу «Nature», де було оголошено, що навколо зірки TRAPPIST-1, ультрахолодного карлика, обертається сім планет розміром з Землю. Будь-яка з цих планет могла мати рідку воду. Планети, які знаходяться далі від зірки, швидше за все, мають значну кількість льоду. Система була виявлена за допомогою спостережень космічного телескопа «Спітцер» (NASA) та наземного телескопа «TRAPPIST» (TRAnsiting Planet and PlanetesImals Small Telescope), а також інших наземних обсерваторій. Система отримала назву на честь телескопа «TRAPPIST». Credit: NASA/JPL-Caltech.За оцінками вчених, в нашій галактиці Чумацький Шлях присутні близько 100 мільярдів екзопланет, і з них близько 15-ти мільярдів подібні до нашої Землі. Імовірно, 35% з цих планет є придатними для існування живих організмів, а, можливо, і населені. Але, на жаль, відстань до найближчої такої планети настільки колосальна, що шанс у найближчі кілька століть спорядити туди експедицію зворотньо пропорційний відстані до неї.

Планети були виявлені у 10% досліджуваних зоряних систем, і їх кількість зростає за рахунок нових методів виявлення. Спочатку знаходили лише планети-гіганти, що не дивно, але в останні роки було знайдено безліч планет порівнянних з Нептуном.

Спостерігається певний взаємозв'язок між кількістю планет-гігантів і кількістю важких елементів в головній зірці системи. Системи, які включають в себе планети-гіганти, є зоряними системами з зірками подібними до нашого Сонця. У зоряних систем з червоними карликами планети-гіганти зустрічаються рідше.

За даними на 2020-й рік, найбільш схожою за умовами на Землю планетою є Kepler-252b, середня температура на якій складає близько -8 градусів Цельсія. Теоретично, на ній присутня вода в рідкому вигляді, що передбачає можливість існування на ній життя.

Відкриття екзопланет дозволило вченим зробити висновок про те, що планетні системи у Всесвіті досить поширене явище. Їх вивчення дозволило дізнатися важливі дані про формування і розвиток нашої власної планети.

Переглядів: 80 | | Теги: екзопланети