Астрономи вивчають давнє зоряне скупчення E3

Кулясте зоряне скупчення E3.Кулясте зоряне скупчення E3. Credit: NASA.Коли наш Чумацький Шлях тільки народився, приблизно 13 мільярдів років тому, разом з ним сформувалася велика кількість кластерів, які містять мільйони зірок. Однак, з плином часу, більшість із них зникли. Тим не менш, деякі старі і вмираючі зоряні скупчення, що ховаються за молодими зірками, які утворилися набагато пізніше, все ще можна знайти.

Галактики являють собою сферо- або кулясті об'єднання зірок. Кількість останніх може досягати декількох мільйонів. У Чумацькому Шляху існує близько 200 таких кластерів, але мало які з них так інтригують астрономів як кластер Е3.

Він розташований приблизно у 30 000 світлових років від нашої Землі, у напрямку південного сузір'я Хамелеона. Команда іспанських і італійських астрономів охрестила його «примарою з минулого» у своїй новій статті, опублікованій в журналі «Astronomy & Astrophysics».

«Це кульове скупчення, як і кілька подібних йому, таких як, наприклад, Palomar 5 і Palomar 14, є «примарами», тому що вони, як з'ясувалося, знаходяться на останніх етапах свого існування. Вони утворилися, коли наша галактика була практично немовлям – 13 мільярдів років тому», – сказав Карлос Де ла Фуенте Маркос, один з авторів статті.

Скупчення E3 ховається за молодими і яскравими об'єктами, розташованими між цим кластером і Землею, проте це не завадило дослідникам вивчити його за допомогою Very Large Telescope (VLT) у Європейській південній обсерваторії. Отримані дані виявили деякі дивності цього кластера.

«На відміну від звичайних кульових скупчень, які містять сотні тисяч, а в деяких випадках мільйони зірок, у досліджуваному об'єкті виявлено всього лише кілька десятків тисяч зірок», – говорить Де ла Фуенте Маркос.

Крім того, він має не типову кругову симетрію, а набагато більш перекручену, яка, скоріше, нагадує ромб ніж сферу, що обумовлено, найімовірніше, впливом галактичних гравітаційних хвиль на кластер.

За даними іншого дослідження, проведеного астрономами з Мічиганського державного університету, цей кластер є хімічно однорідним, а це значить, що всі об'єкти всередині Е3 були сформовані в один і той же час. Ймовірно, спочатку кластер містив мільйони зірок, проте до теперішнього часу велика частина з них зникла.

Вивчення цих об'єктів дозволить вченим краще зрозуміти перші етапи формування нашої галактики.

Переглядів: 97 | | Теги: скупчення