Астрономи виявили пульсар в туманності Медуза

Туманність Медуза.Туманність Медуза, також відома під офіційною назвою IC 443, є залишком наднової, що знаходиться на відстані близько 5000 світлових років від Землі. Credit: NASA.Далекий вибух у космосі, можливо, створив не тільки чудову, виблискуючу різнобарвними вогнями, туманність, але також і нейтронну зірку, що швидко обертається, йдеться в новому дослідженні, проведеному з використанням даних, отриманих рентгенівською обсерваторією «Чандра» (НАСА).

Спостереження туманності Медуза – залишку наднової у 5000 світлових років від нашої Землі, виявили незвичайний об'єкт, розташований на південній околиці туманності. Вчені дали об'єкту назву CXOU J061705.3 + 222127 (J0617 для стислості), і вони припускають, що цей зоряний «електрогенератор» ні що інше як пульсар.

Коли масивна зірка вибухає, її зовнішні шари провалюються всередину самої себе, в результаті чого утворюється досить загадковий об'єкт – нейтронна зірка, що має надщільне ядро. Нейтронна зірка перетворюється на пульсар у тому випадку, якщо вона в результаті швидкого обертання починає випускати високоенергетичні промені зі своїх полюсів.

На новому зображенні, отриманому радіотелескопом обсерваторії «Чандра», добре видно високоенергетичні промені, що йдуть від пульсара. Однак на певній відстані вони значно уповільнюють свою швидкість, утворюючи структуру, схожу на кільце. Це, найімовірніше, пов'язано з вибуховою хвилею, що сформувалася в результаті спалаху наднової.

Результати вивчення рентгенівського випромінювання навколо об'єкта дають нам додаткові свідоцтва того, що це дійсно пульсар. Співробітники НАСА відзначають, що кількість рентгенівського випромінювання на різних довжинах хвиль, а також те, яким чином випромінювання поширюється навколо об'єкта, відповідає поведінці раніше виявлених пульсарів.

Однак досі існують деякі сумніви щодо того, сформувався пульсар одночасно з утворенням туманності чи ні, оскільки високоенергетичні промені спрямовані під кутом, що не відповідає розрахунковими даними. Проте, дослідники говорять, що ця нестиковка може бути пояснена рухом матеріалу всередині туманності. Крім того, дослідники досі не знають точний вік туманності Медуза. У той час як нове дослідження припускає, що її вік становить приблизно 30 тисяч років, а деякі вчені вважають, що ця цифра повинна бути принаймні вдвічі менше.

Переглядів: 40 | | Теги: Туманності, пульсари