Вчені виявили один з найхолодніших газових гігантів

Екзопланета розміром з Сатурн в поданні художника.Екзопланета розміром з Сатурн в поданні художника.Credit: NASA, ESA and G. Bacon (STScI).Використовуючи дані телескопів TESS і NGTS, астрономи виявили транзитну сатурноподібну екзопланету, що обертається навколо зірки NGTS-11 (також відомої як TOI-1847 і 2MASS J01340514-1425090), що знаходиться на відстані приблизно 624-х світлових років від нашої Землі в сузір'ї Кита.

Названа NGTS-11b (TOI-1847b), планета має температуру поверхні всього 162 градуси за Цельсієм (324 градуси за Фаренгейтом), що робить її одним з найхолодніших з відомих на сьогоднішній день транзитних газових гігантів.

NGTS-11b має радіус приблизно у 0,82 радіуса Юпітера і масу близько 0,34 маси Юпітера. Планета здійснює один оборот навколо своєї зірки кожні 35 днів і знаходиться на відстані у 5 разів меншій, ніж наша Земля від Сонця.

«Середня температура NGTS-11b становить близько 162-х градусів за Цельсієм», – сказав провідний автор дослідження доктор Семюель Гілл, астроном фізичного факультету Університету Уоріка.

Хоча це все ще занадто спекотно, щоб підтримувати життя, як ми це знаємо, це ближче до населеної зони, ніж багато раніше відкритих екзопланет, температура яких зазвичай перевищує 1000 градусів за Цельсієм (1832 градуси за Фаренгейтом).

Результати дослідження представлені у статті, опублікованій в журналі «Astrophysical Journal Letters».

За матеріалами: https://iopscience.iop.org/