Астрономи вперше описали погодні умови на екзопланетах

Екзопланета WASP-31b в уяві художника.Екзопланета WASP-31b в уяві художника. Credit: ESA/Hubble & NASA.У новому дослідженні британським астрономам вперше вдалося описати погодні умови на далеких таємничих світах, що перебувають поза зоряними системами.

Шари хмар, які складаються з гарячою пилу і дрібних крапель розплавленого заліза, були виявлені на екзопланеті, що віддалена від нашої Землі приблизно на 75 світлових років.

Результати дослідження допоможуть астрономам розібратися в тому, які саме погодні умови панують на екзопланетах, а також виділити ті з них, які здатні підтримувати життя.

Команда з Единбурзького університету використовувала телескоп в Чилі (Південна Америка) для вивчення погодних умов далекого світу, відомого як PSO J318.5-22, вік якого, за попередніми розрахунками, становить близько 20-ти мільйонів років.

Дослідники отримали сотні зображень об'єкта в інфрачервоному діапазоні, під час свого п'ятигодинного спостереження. Фіксуючи зміни в яскравості PSO J318.5-22, вчені виявили, що атмосфера цієї екзопланети складається з декількох товстих і тонких хмарних шарів, що чергуються, які і викликають ці зміни.

Зображення планети-сироти PSO J318.5-22.Зображення планети-сироти PSO J318.5-22, отримане телескопом Pan-STARRS1. Credit: N. Metcalfe/Pan-STARRS 1 Science Consortium.Екзопланета PSO J318.5-22 схожа на Юпітер – найбільшу планету в нашій Сонячній системі, проте вона приблизно у вісім разів масивніша. Температура всередині хмар на PSO J318.5-22, ймовірно, перевищує 800 °C, заявляють дослідники.

Така точність вимірювання зміни яскравості PSO J318.5-22 стала можливою завдяки тому, що ця екзопланета знаходиться поза межами будь-якої зоряної системи. Такі зірки, як, наприклад, наше Сонце, випромінюють величезну кількість світла, яке сильно ускладнює вимірювання яскравості об'єктів, що обертаються біля них, кажуть дослідники.

Керівник дослідження – доктор Бет Біллер (Beth Biller) з Університету фізики і астрономії Единбурга – заявила: «Це відкриття показало нам наскільки часто зустрічаються хмари на екзопланетах».

Вчені працюють над удосконаленням методики спостереження за подібними об'єктами, що в кінцевому підсумку допоможе їм виявити екзопланету з погодою, що аналогічна земній і, можливо, з життям.

Переглядів: 86 | | Теги: екзопланети