Астрономи уточнили вік Всесвіту

Чумацький Шлях над телескопом Максвелла.Чумацький Шлях над телескопом Джеймса Клерка Максвелла. Credit: James Clerk Maxwell Telescope.Так скільки ж років Всесвіту? Астрофізики обговорюють це питання протягом багатьох десятиліть.

Астрономи, що використовують телескоп NSF's Atacama Cosmology Telescope (NSF's ACT), по-новому поглянули на космічний мікрохвильовий фон (CMB), найстаріше світло у нашому Всесвіті. Нові спостереження дозволяють припустити, що Всесвіту 13,77 мільярдів років. Цей результат відповідає оцінці, наданою Стандартною моделлю Всесвіту, і вимірам того ж світла, виконаним обсерваторією «Планка» (ЄКА).

У 2019-му році астрономи, які вимірюють рух галактик, розрахували, що Всесвіт на сотні мільйонів років молодше, ніж передбачала команда Планка. Ця невідповідність передбачала, що може знадобитися нова модель для Всесвіту, і, крім того, з'явилися побоювання, що один з наборів вимірювань може бути неправильним.

Частина нової карти найдавнішого світла у Всесвіті.Частина нової карти найдавнішого світла у Всесвіті, створеної за даними телескопа «Atacama Cosmology Telescope». Представлена ділянка покриває область простору шириною 20 мільярдів світлових років. Світло, що випромінюється всього через 380 000 років після Великого вибуху, відрізняється поляризацією (представлене тут червоним або синім кольором). Вчені використовували відстань між цими варіаціями для розрахунку нової оцінки віку Всесвіту. Credit: ACT Collaboration.«Тепер ми знайшли рішення, яке не суперечить ні даними Планка, ні даними NSF's ACT. Це говорить про те, що ці складні вимірювання є надійними», – сказав доктор Симон Айола, один з дослідників.

Вік Всесвіту також показує, наскільки швидко він розширюється, число, що вимірюється постійною Хаббла.

Вимірювання NSF's ACT припускають постійну Хаббла рівну 67,6 кілометра на секунду на мегапарсек (км/с/Мпк).

Цей результат майже точно збігається з попередньою оцінкою 67,4 км/с/Мпк, виконаною командою обсерваторії «Планка», але він менше, ніж результат у 74 км/с/Мпк, отриманий з даних про рух галактик.

Результати дослідження були опубліковані в серії статей, представлених на сайті arXivOrg.

Переглядів: 44 | | Теги: Всесвіт